MÜSNED-İ HANBEL

BABLAR    KONULAR    NUMARALAR

TAHARE – NECAST TEMİZLİĞİ

<< 233 >>

6- Tabaklanmakla Temizlenmiş Olsa Bile Ölü Hayvan'ın Derisini Yemenin Haram Kılınması

 

1- İbn Abbas (r.a.)

 

1067 İbn Abbas der ki: Sevde binti Zem'a'nın koyunu ölünce: "Ey Allah'ın Resulü! Falan koyunum öldü" dedi. Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem):

 

''Neden onun postunu almadınız?'' buyurunca, Sevde: "Ölen bir koyunun postunu mu alacağız?" karşılığını verdi. Bunun üzerine Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu:

 

"Yüce Allah: ''De ki: Bana vahyolunanda. leş. akıtılmış kan. domuz eti ki pistir ve günah işlenerek Allah'tan başkası adına kes''En hayvandan başkasını yemenin haram olduğuna dair bir emir bulamıyorum'' [En'am 145] buyurmaktadır. Siz onu yemiyorsunuz. Eğer onun postunu tabaklarsanız ondan faydalanabilirsiniz.'' Bunun üzerine Sevde birini gönderip koyunun derisini yüzdürdü ve ondan bir kuba yapıp eskiyene kadar kullandı.

 

Bu Hadis Sahihtir.

 

Müsned'i tertib eden der ki: Bu hadis İbn Abbas kanalıyla daha önce başka senetlerle geçmiştir.

 

Diğer tahric: İbn Hibban (1281)

1667'de tekrar edecektir.

 

 

 

7- Ölü Hayvan'ın Derisi Tabaklanınca Kıllarının da Temiz Olacağını Söyleyenlerin Delilleri

 

1- Ebu Leyla

 

1068 İbn Ebi Leyla'nın bildirdiğine göre Sabit der ki: Abdurrahman b. Ebi Leyla ''E mescidde otururken iri yarı bir adam gelip: "Ey Ebu İsa!" diye seslendi. İbn Ebi Leyla: "Buyur!" karşılığını verince, adam:

 

"Tabaklanmamış (deri) hakkında duyduğunu bize anlat" dedi. Bunun üzerine İbn Ebi Leyla şu karşılığı verdi: Babamın şöyle dediğini duydum: Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in yanında otururken bir adam gelip:

 

"Ey Allah'ın Resulül Kürkle namaz kılabilir miyim?" diye sordu. Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem): "Tabaklanmamış olarak mı? (tabaklanmadan kılamazsın) '' karşılığını verdi. İri yarı olan adam gidince, İbn Ebi Leyla'ya: "Bu kim diye sordum: "Süveyd b. Ğafele'dir" cevabını verdi.

 

Bu Hadis Hasendir.

 

Muhammed b. Abdirrahman b. Ebi Leyla sebebiyle hadis hasendir. Heysemi (1/218) de aynı şeyi söylemiştir.